Na czym polega identyfikacja wizualna marki?

przez na

Czym jest identyfikacja wizualna marki?

Zastanawiasz się co kryje się za pojęciem “identyfikacja wizualna marki”?. Jesteś więc w dobrym miejscu. Tutaj dowiesz się co oznacza to określenie, a także jakie elementy składają się na identyfikację wizualną marki. Nie przedłużając, zaczynajmy! Najprościej mówiąc, identyfikacja wizualna marki jest to sposób, w jaki dana marka jest prezentowana. Kreowanie odpowiedniego wizerunku marki sprawia, że staje się ona bardziej rozpoznawalna oraz budzi u ludzi większe zaufanie. Termin “identyfikacji wizualnej” określa różne symbole i zachowania, które wykorzystywane są w celu uzyskania spójnej identyfikacji rynkowej. Spójność oraz prosty, nieskomplikowany przekaz w identyfikacji wizualnej jest najważniejszy. Odpowiednio wykonana identyfikacja pozwala odbiorcom na szybkie rozpoznanie marki, nawet jeśli dany produkt znajduje się w otoczeniu wielu innych, niemal podobnych produktów. Za przykład może posłużyć sklepowa półka z kosmetykami – wiele z nas potrafi już na pierwszy rzut oka rozpoznać jakiej marki jest dany produkt. Jeśli wiesz już, czym jest identyfikacja wizualna marki, przejdźmy do kolejnego zagadnienia.

Co składa się na identyfikację wizualną marki?

Identyfikacja wizualna danego brandu składa się z rozmaitych elementów, które łącznie tworzą spójny przekaz, przypisany do danej marki. Elementy te można podzielić na wizualne, jak i poza wizualne. Do tych pierwszych można zaliczyć:

  • logotyp, logo
  • design produktów, ich opakowań
  • kolorystykę i typografię firmową, czyli krój i wielkość czcionek
  • wygląd strony internetowej
  • prowadzenie social media
  • szata materiałów promocyjnych, reklamowych, marketingowych – ulotki, broszury
  • dress code pracowników
  • design siedziby, stoisk targowych, szyldów czy otoczenia firmy

Oficjalny zapis wymienionych elementów wizualnych można znaleźć w księdze identyfikacji wizualnej. Jeśli natomiast chodzi o elementy identyfikacji poza wizualnej, zaliczyć do nich można:

  • sposób obsługi klientów
  • ścieżki dźwiękowe, muzykę wykorzystywaną przez firmę
  • formułę prowadzenia rozmów telefonicznych
  • zapachy, jakie można wyczuć wchodząc do danego sklepu

Opracowując identyfikację wizualną marki należy więc wziąć pod uwagę każdy – nawet najmniejszy szczegół. Nie wystarczy tylko opracowanie pięknego logo i wybrania kolorystyki odpowiadającej danej marce. W grę wchodzi również wiele innych elementów, które wymieniliśmy powyżej.

Jak się wyróżnić na tle konkurencji?

Chcąc wyróżnić się na tle konkurencji należy myśleć nieszablonowo. Liczy się oryginalność i chęć stworzenia czegoś nowego, przyjaznego oczom odbiorców. Przy tym jednak, nie należy zapominać o funkcjonalności i pewnych z góry przyjętych zasadach. Chcąc się wyróżnić nie należy kopiować czyiś pomysłów – prawda prędzej czy później wyjdzie na jaw, a marka wyróżni się, jednak w negatywny sposób. Aby stworzyć odpowiednią identyfikację wizualną marki, nie można zapomnieć o badaniach przeprowadzonych wśród odbiorców. Powinien to być pierwszy krok, od którego rozpoczęłoby się pracę na identyfikacją wizualną marki. Badania pozwolą poznać odbiorców, ich potrzeby oraz przyzwyczajenia. Podczas projektowania identyfikacji wizualnej nie należy kierować się tylko własną wyobraźnią, ważne są te przeprowadzone wcześniej badania. Działanie na ich podstawie może przyczynić się do sukcesu marki, a co za tym idzie? Pozytywnego wyróżnienia się na tle konkurencji! Zapoznaj się z ofertą renomowanej agencji reklamowej Brandgarden.pl.

Może Ci się spodobać