Wirtualna rzeczywistość, czyli technologia VR, to dzisiaj codzienność nawet dla najmłodszych. Wkroczenie w świat wirtualny z niespotykaną dotąd jakością zmieniło nie tylko rozrywkę, ale też mnóstwo innych branż. Sprawdź, które z nich skorzystały najbardziej na możliwościach VR!
Technologia VR – co to jest?
Zanim zajrzymy, gdzie technologia VR przydaje się najbardziej, sprawdźmy co to w zasadzie jest. Jak wskazują specjaliści z firmy informatycznej MAT, VR to nic innego jak Virtual Reality, czyli rzeczywistość wirtualna. Polega nie tylko na obserwowaniu trójwymiarowego świata, jak przy pomocy okularów 3D, ale w zasadzie na uczestniczeniu w obserwowanym świecie. Każdy z posiadanych przez człowieka zmysłów jest angażowany podczas korzystania z tego dobrodziejstwa. Aby doświadczyć technologii VR na własnej skórze, potrzebne są okulary VR. Mają one budowę nieco przypominającą połączenie gogli narciarskich i kasku rowerowego. Są bardzo lekkie i zapewniają pewny chwyt na głowie osoby z nich korzystającej. Obraz obserwowany przez uczestnika wydarzeń wirtualnych generowany jest zawsze na podstawie kierunku patrzenia. Dlatego może on wybierać dowolne miejsce, które zobaczy.
Technologia VR – gdzie jest wykorzystywana?
Aby upewnić się, jak potężna jest technologia VR, sprawdź, gdzie jest wykorzystywana obecnie. Poniżej umieściliśmy kilka branż, które korzystają z dobrodziejstw VR i rozwijają się w szybkim tempie.
Gry i filmy
To jedne z tych dziedzin, w których wirtualna rzeczywistość ma się rewelacyjnie. Gracze od dawna marzyli o tym, by stać się uczestnikami prowadzonych przez siebie rozgrywek. Teraz dzięki technologii VR mogą w końcu w pełni odczuwać warunki panujące w miejscu potyczki. Podobnie jest z branżą filmową. Właśnie tutaj okulary VR są również uwielbiane przez fanów. Filmy 360 dają możliwość swobodnego wybierana miejsca spoglądania, co przekłada się na obserwowanie tego, co chce widz, a nie tego, co musi.
Turystyka i hotelarstwo
Czy nie byłoby wspaniale przejść się po plaży w nadmorskiej miejscowości, zanim zdecydujesz się tam pojechać? A może chcesz wejść do pokoju hotelowego, który przypadł ci do gustu. Właśnie z tych powodów wirtualna rzeczywistość VR z impetem wkracza do branży turystycznej. Klienci coraz chętniej chcą nie tylko widzieć, ale też poczuć, jak to jest być w danym klimacie i miejscu. Technologia VR jest więc narzędziem przyszłości dla turystyki na całym świecie.
Nieruchomości
Deweloperzy na wiele sposobów starają się zwizualizować klientom wygląd gotowego mieszkania pod klucz. Trudno jest jednak wyobrazić sobie stan takiego lokalu, gdy jest on w stanie deweloperskim. Dlatego technologia VR stała się nieodzownym elementem liczących się na rynku sprzedawców lokali użytkowych i usługowych. To właśnie dzięki niej możliwe jest wirtualne zaaranżowanie przestrzeni zgodnie z gustem potencjalnych klientów. Można również bez trudu „oprowadzić” ich po wybranym mieszkaniu i zaprezentować jego ostateczna wersję. Co ważne, takie działania mogą być prowadzone nawet zanim budynek w ogóle powstanie.
Handel
Darmowe zwroty produktów nie są w stanie zrekompensować niezadowolenia klientów w obliczu nietrafionego zakupu. Poza tym generują dla producentów i dystrybutorów spore koszty operacyjne. Dlatego technologia wirtualnej rzeczywistości świetnie sprawdza się właśnie w zakupach online. Można „przymierzyć” dowolny element garderoby i upewnić się, w jaki sposób zachowuje się na ciele. Wcześniejsze zapoznanie się z produktem zmniejsza znacząco porzucanie koszyków zakupowych, co dotyka sporą liczbę internetowych sprzedawców.
Doświadcz technologii VR na sobie!
Chociaż VR może kojarzyć się zwłaszcza z rozrywką, dzisiaj zapewnia rozwój wielu branżom. Inwestorzy zainteresowani dynamicznym wsparciem swojego biznesu chętnie sięgają po najnowocześniejsze rozwiązania informatyczne, które zapewniają pomnażanie zysków, zwiększanie efektywności pracowników i zmniejszanie kosztów prowadzenia przedsiębiorstwa. Wszystko to przy jednoczesnym zwiększeniu zadowolenia klientów. Nie dziwi więc, że technologia VR ma się z każdym rokiem coraz lepiej!
Artykuł powstał we współpracy ze stroną internetową mat.net.pl.